5 kroków aby zacząć się zdrowo odżywiać? I aby zmiana była trwała

jak zacząć zdrowo się odżywiać

Podjęłam wyzwanie, że zaczynam jeść zdrowo. Jak zacząć się zdrowo odżywiać.

W moim życiu są wachania i etapy. Mam okresy, że jem zdrowo. Później odpuszczam i zaczynam jest fast foody, a następnie znów wracam do zdrowych nawyków. Niestety przejście ze zdrowej diety na fast food jest zdecydowanie łatwiejszy niż odwrotnie. W tym wszystkim najgorsze jest odstawienie cukru, który uzależnia nasz mózg 8 razy szybciej niż heroina, a działa praktycznie tak samo.

Zawsze powód przejścia na zdrową dietę jest ten sam, a mianowicie chce mieć zdrowe ciało. Dieta olbrzymie wpływa na nasze samopoczucie i różnego typu choroby. Tylko taka motywacja u mnie działa. Rzeczy w stylu muszę być szczuplejsza – nie działają. Chyba są zbyt płytkie. Aby mój mózg podjął decyzje muszę go trochę wystraszyć. I tak właśnie się stało. Od jakiegoś czasu przymierzałam się do zmiany, ale ostateczną decyzje podjęłam w ten weekend. Dieta, którą będę stosować to ta, którą stosuje od zawsze czyli weganizm. Uważam, że jest to najlepsza dieta dla naszego ciała. W roślinach są wszystkie składniki, które są potrzebne naszemu ciału. Jedząc warzywa i owoce czuje się lekko i mam więcej energii.

weganizm

 Jak zacząć zdrowo jeść?

Przypuszczam, że dla każdego zadziała coś innego. Ja mogę się podzielić jedynie tym co ja robie aby zmienić nawyki i co mi pomaga. A więc pierwszą najważniejszą rzeczą jest

1. Podjęcie decyzji

Aby coś zmienić trzeba podjąć decyzje, że chce coś zmienić. Ta decyzja musi zajść na głębokim poziomie i u mnie zazwyczaj trwa to jakiś czas. Ale kiedy decyzje już podejmę, to nie ma odwrotu. Kiedy chce coś zmienić, bo mam dość tego jak obecnie funkcjonuje, to dostarczam sobie wiedzy. I tak właśnie robiłam przez najbliższe tygodnie. Oglądałam bardzo dużo filmów na temat zdrowej diety, wpływu diety na ciało i weganizmu. Myślę, że takie filmu są niezwykle pomocne właśnie w tym aby decyzja zapadła. Uważam, że jeśli naprawdę mocno nie będziesz chciała zmiany, to nic się nie zmieni. Człowiek jest z natury leniwy i idzie po najmniejszej lini oporu więc aby ruszył dupkę musi coś nim wstrząsnąć. I nie tylko diety, to się dotyczy.

2.Wyczyść dom z niezdrowego jedzenia

Ponieważ ja nie lubię wyrzucać jedzenia, to tydzień czy nawet dwa tygodnie wcześniej zaczęłam wyjadać zapasy jakie miałam pochowane po szawkach. Był to głównie miód i czekoladki, które skonsumowałam aby mnie nie kusiły. Nic nowego nie kupowałam, a kiedy zapasy zostały wyczyszczone byłam już gotowa.

3. Będąc na diecie ćwicz.

Nie mówię o ćwiczeniach na redukcje tłuszczu (choć wiadomo że nigdy nie zaszkodzi). Ale zauważyłam, że ja jak ćwiczę, to mam mniej ochoty na niezdrowe jedzenie. Kiedy dużo wysiłku wkładam w ćwiczenia, to nie chce tego zmarnować kanapkami z nutellą. Dzięki temu, że ćwiczę – 3 razy bardziej uważam na to co wkładam do ust. I nie chodzi mi o to, abyś zaczęła teraz biegać godzinie dziennie. Można spacerować, ćwiczyć jogę w domu( na youtube są filmiki ), chodzić od czasu do czasu na basen. Wybierz coś co lubisz robić. Chodzi po prostu o ruch dzięki któremu mózg nie będzie tak bardzo chciał się później objadać. Udowodnione jest także naukowo, że spacerowanie 40 min codziennie, wydłuża nasze życie. Poprawia wydolność serca i polepsza prace mózgu. A ludzie, którzy są aktywni fizycznie i mają lekką nad wagę żyją dłużej niż ludzie szczupli nie uprawiający sportu.

4. Miej coś na czarną godzinę

W kryzysowych sytuacjach kiedy ochota na cukier będzie jeż bardzo duża jedz daktyle. Mają bardzo dużo cukru, ale jest to owoc. A cukier w owocach od słodyczy różni się tym, że w owocach jest błonnik czego w ciastkach nie ma. Dzięki czemu cukier w owocach nie zamienia się w tłuszcz. Błonnik jest idealny na zaparcia i wymiata wszystko z jelit jak miotła – więc dodatkowy plus.

5. Doucz się

Ja bardzo dużo czytałam na temat żywienia. Szukałam przepisów i informacji co warto jeść. Myślę że kiedy zaangażujemy się w zdrowszy styl życia, to napędza nas do tego aby ciągle tak jeść. Zdrowa dieta jest bardzo ciekawa i różnorodna i nie taka droga jak mówią Ci co jedzą niezdrowo i mają pretekst, aby nic nie zmieniać.

 

Aby zmiana zaszła, to nie możesz czuć się jak na diecie. Musisz zmienić myślenie i cały swój styl życia na zdrowy.

 

Musisz definitywnie podjąć decyzje, że chcesz zmiany i się do tego przygotować. Wyszyścić dom z niezdrowego jedzenia, obejżeć filmy, poczytać na blogach informacji. Aby zmiana zaszła trzeba bardzo chcieć, a pomaga w tym zaangażowanie. Jeśl powiesz chce schudnąć i nie zaangażujesz się aby zgłębić trochę wiedzy i czasu na temat żywienia, to nie wiem czy daleko zajdziesz.

 

Śmieciowe jedzenie – wpływ diety na zdrowie.

Zobacz także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.