5 sposobów na to, aby mieć więcej energii w ciągu dnia.

więcej energii w ciągu dnia

Czasem budzimy się z dobrą energią i mamy dobry dzień, a czasem wstajemy lewą nogą. Nic nam się nie podoba, wszystko nas denerwuje i chcemy aby dzień jak najszybciej się zakończył. Może to być spowodowane niewyspaniem, brakiem słońca za oknem bądź po protu skoro kilka dni było dobrych, to przyszedł czas na gorszy dzień aby się wyrównało. Bo jak wiadomo życie nie może polegać na ciągłym szczęściu przypływie dobrej energii i świetnemu samopoczuciu. W życiu czasem jest lepiej, a czasem gorzej. Ja jestem zdania, że życie powinno być stałe. Powinniśmy dążyć do tego aby było w nim jak najwięcej równowagi. Bez nagłych euforii i szaleństw jak i bez dołów i apatii. Od jakiegoś czasu próbowałam różnych rzeczy i odkryłam kilka czynników, które wpływają na to, że mam więcej bądź mniej energii w ciągu dnia.

Wstaje wcześnie

Zauważyłam że, to ile śpimy i o której wstajemy ma olbrzymi wpływ na resztę naszego dnia. W okresie zimowym kiedy były krótkie dni, a długie noce potrafiłam spać po 10-11 godzin dziennie. Wstawałam kiedy wstawało słońce więc ok. 8 rano. Budziłam się i byłam zmęczona. Nie chciało mi się wychodzić z łóżka. Nie miałam siły na ćwiczenia i gorzej myślałam w ciągu dnia. Odkąd dni są coraz dłuższe nadal wstaje razem ze słońcem z tym, że teraz jest to godzina 6 rano. Śpię 3 godziny krócej, a jestem bardziej wyspana niż to było jeszcze kilka tygodni temu. Po przebudzeniu nie mam problemu ze wstaniem z łóżka. Dzięki czemu mam więcej energii w ciągu dnia.

Rozciągam się bądź ćwiczę

W zależności na co mam danego dnia ochotę biegam, ćwiczę jogę bądź siedzę obserwuje myśli i oddycham. Zawsze słucham ciała na co ma ochotę i nigdy nie robie nic na siłę. Jeśli czuje, że chce dziś biegać, to idę biegać. Kiedy chce się rozciągnąć robię jogę, a innym razem siadam w ciszy i oddycham obserwując ciało i otoczenie. Nie zależnie od tego co danego dnia wykonuje zawsze robie to na co mam ochotę co bardzo dobrze wpływa na mój organizm. Obserwacja wycisza umysł, joga rozciąga ciało, a bieganie dodaje energii. Ćwiczenia te są dla mnie, a kiedy robie coś dla siebie lepiej czuje się sama ze sobą. 

Ruch w ciągu dnia

Ruch jest niesamowicie ważny w naszym życiu. Zauważyłam także, że kiedy więcej się ruszam – kiedy mam coś do zrobienia na mieście, to automatycznie skutkuje, to tym, że mam w ciele więcej energii. Kiedy mam dni, że siedzę cały dzień przed komputerem, mam mało ruchu w ciągu dnia, to poziom mojej energii od razu opada. Dlatego staraj się jak tylko pozwala Ci na to Twój codzienny grafik, wplatać w codzienność jak najwięcej ruchu. Zamiast jechać do sklepu idź do niego, kiedy rozmawiasz przez telefon chodź po pokoju. Kiedy praca wymagała ode mnie częstego chodzenia i sprawdzania różnych rzeczy, kiedy dużo się działo miałam o wiele więcej energii niż obecnie, kiedy pracuje głównie umysłowo za biurkiem przed komputerem. 

Zdrowe jedzenie 

To jak jedzenie wpływa na nasze ciało i umysł jest opisane w wielu książkach i zostało stworzone na ten temat wiele filmów. Mogę potwierdzić że, to co jemy ma na nas olbrzymi wpływ, a nasze jelita są naszym drugim umysłem. I to co do niego wrzucamy ma nie mniejsze znaczenie od tego czym karmimy swój umysł. 

Jakiś czas temu postanowiłam spróbować diety wegańskiej. Nie jadłam mięsa i nabiału przez dość długi czas. Mój organizm zaczął się oczyszczać po ok 1,5 tygodnia. Po miesiącu czułam się zdecydowanie lżej i miałam o wiele więcej energii niż jak karmiłam się śmieciowym jedzeniem. Niestety jakiś czas temu zaczęłam znów spożywać nabiał i jajka. Co bardzo wpłynęło na moje samopoczucie. Skutkuje to tym, że czuje się zdecydowanie ciężej niż jak zdrowo jadłam i często nie mam tyle energii co miałam wcześniej. Układ pokarmowy działa tak, że jak musi strawić jedzenie, to potrzebuje na to dużo energii. Kiedy jemy coś ciężkiego, ciało potrzebuje naprawdę dużo tej energii przez co my czujemy się ociężale i energii nie mamy. Jak jemy lekko, trawienie jest szybsze, a i nie sprawia to ciału tak dużego wysiłku jak przy ciężkich potrawach takich jak mięso, fast food, nabiał.

Ograniczenie cukru

Cukier trzeci z najbardziej uzależniających narkotyków zaraz po alkoholu i heroinie. Działa dokładnie tak samo jak wyżej wymienione używki. Po spożyciu cukru w mózgu uwalniane są te same receptory co przy spożyciu heroiny, które sprawiają że czujemy się lepiej. Niestety zawsze po heroinie następuje krach i czujemy się gorzej, tak jest też i po cukrze. Cukier niszczy nas komórki w mózgu, zęby i narządy wewnętrzne. W dużych ilościach zamienia się w tłuszcz i odkłada w tkankach, robi zatory w żyłach. Jest tak samo szkodliwy jak alkohol. Dodawany dosłownie do wszystkiego: ketchup, fasolka w sosie pomidorowym, soki. Ograniczenie cukru skutkuje lepszym myśleniem i ogólnym samopoczuciem, a to większą ilością pozytywnej energii w ciągu dnia.  

 

A Tobie co dodaje energii ? 🙂

 

Akceptuj rzeczywistość, która Ci się przydarza.

Zobacz także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.