4 techniki relaksacyjne, dzięki którym będziesz lepiej reagował na stres.

Praktykowanie technik relaksacyjnych przynosi bardzo wiele korzyści. Między innymi pozwala usunąć z ciała wszelki stres i lęk, pomaga w kontroli emocji. Wycisza umysł dzięki czemu zaczynamy pozytywniej myśleć.

Dzięki wprowadzeniu ciała w stan intensywnego odprężenie mózg zaczyna pracować na częstotliwości alfa. Jest to stan, w którym nasza podświadomość jest bardziej podatna na różne sugestie. W stanie tym naturalnie jesteśmy tuż przed zaśnięciem lub zaraz przed przebudzeniem. W stan ten możemy się sami wprowadzić poprzez relaksacje. Jest to stan, w którym ciało jest najbardziej odprężone.

 

Zalety relaksacji

Dzięki systematycznie wykonywanej relaksacji ciało ( mięśnie ) są mniej spięte. Dzięki czemu ciało lepiej reaguje na stres.Relaksacja także pomaga na złagodzenie występowania lęków.

Podczas relaksacji skupiamy się na własnym ciele. Świadomie go rozluźniamy, co pomaga w codziennym życiu skupić się na zadaniach, które wykonujemy. Prowadzi to też do tego, że umysł staje się bardziej spokojny.

 

Relaksacja nie jest leżeniem i odpoczywaniem. Jest to proces, przy którym się uspokajamy, wyciszamy i na 20 min zapominamy o codzienności.

Ćwiczenie powinno być wykonywane 10-20 minut.

Aby relaksacja działała najważniejsza jest regularność.Sposobów relaksacji jest kilka. Każdy musi wybrać taką technikę, która mu najbardziej odpowiada. Podczas relaksacji można puścić w tle relaksującą muzykę.

Techniki relaksacyjne

  • Technika głębokiego oddychania. Polega na tym, że kładziemy się wygodnie rękę układamy na klatce piersiowej drugą na brzuchu i zaczynamy głęboko oddychać przez nos. A wydech robimy ustami. Cały czas skupiając się na oddechu. Technika ta jest bardzo odprężająca i dobra nawet doraźnie w stresujących sytuacjach.
  • Technika napinania mięśni. Kładziemy się wygodnie aby każda część ciała mogła się zrelaksować. Zaczynając od stóp zaczynamy napinać po koleji każdą część ciała na 10 sekund. Zmierzając ku górze. Zaczynając od palców u nóg przez łydki uda, miednice, brzuch, ręce twarz, język, powieki. Skupiamy się na tej części ciała którą napinamy. Technika ta jest opracowana przez Edmunda Jacobsona zakładała, iż odprężenie psychiczne wynika z odprężenia fizycznego. Przydatna jest w sytuacjach stresowych lub urazach, gdy poziom naprężenia mięśni jest wysoki.

„Zaniepokojony umysł nie może istnieć w zrelaksowanym ciele” – Edmund Jacobson

  • Technika koncentrowania się na teraźniejszości. Czyli skupianie się na tu i teraz. Na obserwacji płynących myśli i obserwacji odczuć. Można ją praktykować podczas podróży, na spacerze, przed snem, podczas spotkania z innymi. Kiedy chcesz i masz ochotę. Nie musisz mieć wolnej chwili na włączanie muzyki i odprężenie się w pozycji leżącej. Tą technike możesz stosować kiedy tylko chcesz. Ma ona bardzo pozytywne skutki. Pomaga cieszyć się ze wszystkiego co nas spotyka i doświadczyć tego w pełni.
  • Joga. Czyli ćwiczenia związane z ciałem. Układanie ciała w różnych pozycjach połączone z oddychaniem. Dzięki czemu pozwala utrzymać dobrą kondycję ciała, redukuje stres i napięcie.

 

Wszystkie z powyższych technik pozytywnie wpływają na nasze ciało i umysł. Tak jak wspominałam wcześniej trzeba znaleść technikę najlepszą dla siebie. Zdecydowanie moją ulubioną jest koncentracja na teraźniejszości. Uważam, że jest to klucz, który pasuje zarówno do ograniczenia stresu na codzień, zmianie sposobu myślenia, poprawieniu własnej samooceny. W ekstremalnych sytuacjach stosuje głębokie oddychanie, które zawsze pomaga się uspokoić kiedy zaczynają porywać mnie emocje. Tak więc próbuj, doświadczaj i ciesz się pozytywnym wpływem jaki niebawem przyniesie relaksacja na Twój organizm.

 

Miłość czym właściwie jest? Dlaczego warto się nią dzielić ze wszystkimi?