Negatywne emocje. Jak poznać czy jesteś od nich uzależniony.

negatywne emocje

Negatywne emocje

To wszystkie emocje, które sprawiają, ze czujemy smutek, rozczarowanie, zdenerwowanie. Jednymi słowy sprawiają że czujemy się źle. Emocje te są destrukcyjne dla nas. Jeśli są bardzo silne i nieustannie towarzyszą nam w życiu, to mogą wpędzać nas w różne nieprzyjemne stany takie jak np. depresja bądź alkoholizm. Niestety obserwując ludzi z otoczenia jak i siebie samą doszłam do wniosku, że niektóre osoby są uzależnione od dostarczania sobie negatywnych emocji. Często wybieramy sobie nie przypadkowo ludzi, którzy wywołują w nas trudne emocje. Inną rzeczą, którą zaobserwowałam u siebie jest wyolbrzymianie danej sytuacji, dostarczając sobie masę negatywnych emocji, poprzez negatywne myśli.

W ciągu dnia staram się być uważna na myśli przychodzące mi do głowy. Pewnego dnia zauważyłam, że zaczynają mi przychodzić negatywne myśli. Próbowałam, to zmienić, ale w głębi czułam, że chce poczuć się źle. Wiedziałam do czego, to doprowadzi mimo wszystko na głębokim poziomie chciałam, to poczuć.

 

Dlaczego jesteśmy uzależnienie od negatywnych emocji?

Moim zdaniem tak jak we wszystkich problemach z emocjami powodem jest zaburzone dzieciństwo. Między innymi sposób myślenia i podchodzenia do życia przez rodziców. Wszystkie nasze zachowania nauczone w domu nie znikają jak za dotykiem czarodziejskiej różki, idą z nami w świat. Więc gdy masz silne poczucie winy, myślisz negatywnie, a w domu były awantury lub alkohol, to zaczynasz się od tego uzależniać. Bo gdy ciągle przebywałeś w negatywnym środowisku, to jesteś jego częścią. Nie da się od tego tak po prostu odciąć.

 

Wielu ludzi pogrąża się w nieszczęściu, bo wolą otrzymywać współczucie od innych niż przeżywać szczęście.”

 

  • Jeśli specjalnie wprowadzasz się w złe samopoczucie swoimi negatywnymi myślami.
  • Prowokujesz sytuacje do kłótni.
  • Wracasz do trudnych wydarzeń z przeszłości i ciągle tym żyjesz
  • W Twoim życiu rozgrywają się różne dramaty

To powinieneś przyjrzeć się temu.

 

3 kroki które należy zrobić w przypadku negatywnych emocji

 

Obserwuj emocje

Zacznij obserwować emocje, którą czujesz. Nie uciekaj od niej w jedzenie, oglądanie telewizji czy wyjście do sklepu. Usiądź na chwilę w spokoju i przyjrzyj się co wywołało tak silną emocje. Ważne jest aby przed nią nie uciekać. Wiem, że nie jest ona przyjemna, ale kiedy posiedzisz z nią, to ona sama odejdzie. Kiedy pojawia się emocja, a my robimy wszystko aby odciągnąć od niej swoją uwagę sprawiamy, że zostaje ona stłumiona. O czym więcej opisałam w artykule tłumienie emocji jest destrukcyjne dla ciała.

 

 

Zrelaksuj się

Odłóż na chwile, to co robiłeś skup się na sobie i na myślach. Zrelaksuj się i głęboko oddychaj.

 

Weź odpowiedzialność

Weź odpowiedzialność za swoje emocje. Nikt nie jest w stanie Cię zdenerwować, Ty sam się denerwujesz. Gdy zaczną napływać myśli do głowy, które wywołują złe samopoczucie weź odpowiedzialność za to. Zdaj sobie sprawę z tego, że to się nie dzieje samo. Masz nad tym kontrole. Przykład jak zmienić percepcje:

negatywne emocje

Biorąc odpowiedzialność zaczynasz mieć kontrole nad emocjami.

 

Polecam: Bardzo silne emocje. Co zrobić kiedy czujesz, że emocje Cię porywają.

Zobacz także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.